Школа №2 перетвориться на ліцей: що це означатиме для Чорноморська?
16 січня 2020 року з ініціативи директора школи №2 Валерія Кушніра в Чорноморську був зареєстрований проект про переведення навчального закладу в статус ліцею. Нова юридична форма передбачає новий статут і фінансову автономію.
Зараз попередній статут вже підготовлений керівництвом школи і представлений батькам для ознайомлення. Перший інформаційний портал вирішив дізнатися у Валерія Кушніра, що зміниться з новим статусом для учнів, їх батьків та самих педагогів.
"Відповідно до Закону "Про загальну середню освіту", прийнятому в 2017 році, всі українські школи можуть функціонувати як початкова, гімназія та ліцей. В даному випадку саме ліцей існує як окрема юридична одиниця і передбачає ряд переваг в освітньому процесі. Так, наприклад, розпорядження виділеними з бюджету фінансами лягає на директора установи, педагогічний склад і батьківський комітет. Саме тих, хто реально розуміє і враховує потреби школи. Крім бюджетних коштів, директор має право створювати програми щодо залучення спонсорів, меценатів та інвесторів", - розповідає Валерій Григорович.
Наприклад, ліцей зацікавлений в тому, щоб діти отримували не лише теоретичні знання, а й мали можливість практикувати вивчене. Для цього необхідно оснащувати кабінети хімії, фізики, біології та інших наук новим інвентарем і технікою.
"Дитина не повинна до початку практики в університеті чекати, коли ж він спробує все, чому його вчили. Саме школа повинна закласти в підлітка основу його майбутнього ремесла. Якщо в шостому класі учень зрозуміє, що готовий вирішувати математичні завдання за програмою восьмого, у нього повинна бути така можливість. Якщо ж, навпаки, він відчує потяг до гуманітарних наук, то потрібно до мінімуму звести в його графіку точні предмети, і нехай він присвятить себе мовам, історії, географії", - продовжує директор.
Також Валерій Кушнір розповів, що ліцей не передбачає прийом в школу виключно обдарованих дітей за конкурсною програмою. Зате при підведенні підсумків будуть оцінюватися не лише бали в табелі, а й загальний розвиток особистості: заняття в творчих гуртках, активна участь в соціальних програмах, подорожах, конкурсах, захоплення.
"Завдання школи нового зразка - заохотити дитину саму йти до знань, а супроводжувати його в цьому повинні вчителі та батьки. Педагог, на чиєму уроці діти жваво тягнуться до предмету, зацікавлений продовжувати вдосконалюватися і розвиватися, за чим, за логікою речей, йде матеріальна винагорода. І знову це той самий аспект, який включає фінансову автономію і грамотну програму керівництва школи ", - зазначив Кушнір.
З огляду на такі переваги, мимоволі задаєшся питанням, чому лише зараз у чорноморських школярів може з'явитися можливість вчитися за новою системою і чому лише школа №2 готова освоювати нові горизонти.
"Звичайно, я дуже сподіваюся, що наша школа стане "першою ластівкою", яка стане позитивним прикладом для наших колег по всьому місту, - зазначає Валерій Григорович. - Але ми прекрасно розуміємо, що за всіма перевагами реформ стоїть і велика відповідальність. Наприклад, щоб домогтися потрібного функціонування ліцею, потрібно збирати свідомих і активних батьків до комітету, проводити регулярні збори з вчителями, постійно комунікувати з відділом освіти і таке інше. Тобто на місці стояти роками вже не вийде. Я вже не кажу про кримінальну відповідальність, яка передбачається за привласнення отриманих на шкільні програми засобів. Тому мало, хто ризикує починати, але ми, наприклад, вже втомилися пасти задніх. У близьких до Польщі Львові і Тернополі школи перейшли на нову форму цілими районами, є такі школи і в Одесі, так чому ми повинні бути гірше? Час не зупинити, треба рухатися в бік прогресу ".
На додачу Кушнір зазначив, що все перераховане, звичайно, питання реалізації не одного і не двох років, а довгострокова перспектива. Однак він щасливий, що першим закладає фундамент, за яким в майбутньому вчитимуться нові покоління ліцеїстів і гімназистів Чорноморська.
Вже найближчим часом на сайті ЗОШ №2 буде опублікований статут, який знаходиться ще в розробці, але має цілком окреслені форми. А батьки і педагоги інших шкіл зможуть вивчити його і поділитися своїми думками і пропозиціями